Thursday, March 21, 2013

Saya comel. Anda pula bagaimana?

Aku nak merepek.

Dalam hidup, aku nak rasa bahagia, datang bahagia dalam hidup aku, maka rasa bahagia lah semua perkara. Apa kita lakukan, semuanya akan baik-baik sahaja, haha! Ini juga entri luahan perasaan. Perasaan ini bukan terpendam, cuma nak dikongsi.

Seronok kalau bahagia itu datang, walaupun aku sedar aku kejar mencari harta di dunia, tapi aku tak tahu bagaimana kesedaran orang alim melihat dunia. Mereka rasa cukup dan mereka bahagia, tapi adakah mengumpul kekayaan itu tidak bahagia? Adakah melakukan perniagaan hidup akan rasa tersempit dengan masalah?

Walaupun aku nafikan pada diri aku, tapi ia tidak dapat beri aku kesedaran tentangnya. Kesedaran itu pada aku penting, dengannya aku kenal makna kata-kata aku. (Sekarang ini aku cuma cakap kosong sahaja) aku tak tahu bagaimana aku mahu jalankan kehidupan sebagai seorang usahawan yang berjaya, sebab aku melihat usaha aku ini tidak cukup. Sudah aku kata, walaupun aku kata perkara betul iaitu, tidak cukup usaha, tetapi tidak beri kesan pada diri aku, sebab aku tiada kesedaran tentangnya. Korang faham, kan?

Jadi apa perlu aku lakukan? Aku perlu happy. Itu sahaja aku fikirkan setakat ini. Biarlah semua perkara baik-baik sahaja.
Babai, assalamualaikum!

No comments:

Post a Comment

Rakan Amirul Mohamed Berkata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...