Monday, December 17, 2012

Matematik, Silibus Baru Dan Begpipe.

Assalammulaikum!

Selepas mengumpul duit, terasa keinginan hati bertambah-tambah. Boleh bayangkan, aku pergi tengok laman web zalora.com.my semata-mata nak cari jacket. Hehe. (Aku pengemar jacket) sedang perut ini buncit? Baiklah, aku nak mulakan cerita tentang pengajian aku lah. Hehe. Sebelum tu, aku nak berkongsi sikit pengalaman hari ahad (16,12,2012).

Beberapa tahun aku main begpipe. Ya, begpipe. Boleh dikatakan time merdeka dulu dari mula marching hingga tamat perbarisan hari kemerdekaan kalau time lagu begpipe berkumandang, aku rileks main, sebagai senior dan ketua seksyen (Begpipe And Colorguard) aku, sifu aku, kawan sebaya dengan aku sahaja yang dapat main sampai habis, yang lain (junior lama) ada yang pancit-pancit (Sebagai backup lah), kalau junior sangat tu, memang tak boleh main lah (Sebab stamina tak ada lagi).

Hehe. Tapi sekarang (kelmarin) aku pancit gila-gila punya kaw lah katakan, teringat aku zaman aku mula iring pengantin, ada pancit juga, kali ini (kelmarin) berulang sekali lagi, pancit kaw-kaw punya lah. Haha. Malu doe. Memang serius malu. Hehe. Tapi selepas tamat khidmat kami semua, dapat upah buat show tu, memang lumayan lah katakan (untuk orang macam aku ni, buat show: Bujang)

 Fasal STPM aku tu, memang okay sekarang ni. Sabtu ini.Ya sabtu ini. Mula kelas! Hehe. Study Math M silibus baru STPM tahun ini. Sebenarnya ada hikmah juga aku skip kan tahun 2012 tak study STPM. Sebab kalau aku study, tahun 2013 mesti aku ambil peperiksaan tu, sebenarnya kalau boleh nak study tak nak rushing, just relaks sudah, semua akan okay. Sekali masuk tahun hadapan silibus baru STPM diperkenalkan, dan ini mengembirakan aku. Hehe. Syukur alhamdulillah.

Kata guru aku, Math M mencabar sebab ia aliran sains, tetapi apabila aku membelel-belek buku rujukan math T (Katanya untuk aliran sastera ataukemanusiaan) ia lebih mencabar. Itu pendapat aku. Apa-apa pun guru aku seorang pensyarah universiti swasta dan dia seorang pemegang Ijazah Sarjana Muda Matematik Tulen. Sekarang sedang study di Uitm, untuk ambil kursus peringkat Sarjana pengkhususan Matematik. Pakar Matematik dalam bidang Biomath dan Medical. Hehe. Lebih penting ia seorang wanita. Jangan salah faham. Cuma relaks sedikit kalau cikgu wanita ini(Pendapat aku sahaja) Moga-moga aku ada keserasian belajar dengannya. Amin.

Baiklah itu sahaja. Assalammulaikum!


No comments:

Post a Comment

Rakan Amirul Mohamed Berkata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...