Sunday, August 5, 2012

Sakit Kepala.

Assalammulaikum,

Hari ini saya bercadang menulis, tetapi minda dan hati memberontak walaupun mukasurat sudah mencapai 90 mukasurat tetapi saya mahu menyambung terasa berat dan terseksa. Baik, saya tidak mahu menulis perkara itu. Saya sekarang saya mahu memberi tumpuan pada buku di atas.

Orang sekeliling saya tahu dan faham bahawa bahasa inggeris saya bermasalah sejak di bangku sekolah rendah lagi. Memang saya akui dan terima kekurangan itu. Melalui buku ini, melalui pembacaan saya memang membantu dan mampu meningkat bahasa inggeris saya. Buku in saya beli pada bulan April, tetapi satu mukasurat saya tidak berjaya selesaikan latihan yang diberikan.

Kenapa dan Mengapa?

Saya telah menggunakan 3 Kamus yang paling dipercayai di DUNIA iaitu Oxford Dictionary, Besta, serta Collins Englis-Malay Dictionary. Semua Kamus itu GAGAL mencari akar kata melalui buku ini. Kenapa dan Mengapa?

Saya tidak tahu dan faham. Saya sudah mengirim email Rasmi dengan ayat Tatabahasa Melayu Tinggi serta link facebook untuk dihubungi dengan segera. Harapan kiriman itu menjawab persoalan dan kebinggungan saya kepada penulis buku ini iaitu, Dr.Supyan Hussin.

Persoalan ajukan kepada Dr.Supyan Hussin ialah.

1) Saya mahu kepastian adakah saya perlu membeli kamus lain yang lebih tebal atau mencari kamus yang Cikpuan Dr. Supyan Hussin cadangkan?
 

2) Kenapa dan mengapa sukar mencari akar kata itu, adakah saya perlu membeli kamus Greek dan Kamus Latin?

Oh, hanya Allah yang tahu betapa sakit mencari akar kata yang tiada di dalam kamus. Pada mulanya seperti sampah sahaja kamus itu atau akar kata itu juga sampah atau buku ini??

Entah, walaubagaimanapun. Saya harap penulis buku ini membalas emel saya.

Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment

Rakan Amirul Mohamed Berkata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...