Saturday, September 24, 2011

Permasalahan Cinta

Assalammulaikum,

Masalah Cinta,Apabila kita bercinta memang indah,sebab Cinta itu sendiri sudah indah.Ramai menganggap Cinta itu cuma perkataan,perasaan dansikap menunjukkan cinta itu.Cinta lebih dari itu,ia memberi seribu makna.

Difinisi Cinta
Cinta bagi pendapat saya,Ia KEKUATAN.Kekuatan Cinta.Cinta adalah Cinta.Ia tidak bermakna Cinta itu sayang,emosi,perasaan,belaian atau sebagainya.Cinta anda pada seseorang adalah Cinta.Ia bukan sayang,pemegangan tangan,belaian,sikap sopan,carry dan sebagainya.Cinta adalah Cinta.Cinta itu akan berkembang apabila anda sendiri mengembangkannya,kerana anda cintakan nya.Kembang bagai bingbang,meluas ke seluruh angkasa.Tercipta lah Kekuatan Cinta.

Matlamat Cinta.
Matlamat Cinta bagi pendapat saya,Cinta itu menuju ke arah Kecintaan.Maksudnya memberi kita sama-sama cinta,ia memberi kesan kebahagian,kesenangan,keseronokan bercinta. Bahagia adalah hasil dari Kecintaan.

Perasaan Cinta
Perasaan Cinta bagi pendapat saya, Cinta ada 4 elemen Perhargaan,Penerimaan,Membina Hubungan,dan Mengurang Keburukan.

*Perhargaan
 Anda akan memberi perhargaan jika pasangan anda memberi atau membantu anda sekiranya memerlukan atau diperlukan. perhargaan ini cukup memberi diri pasangan anda dihargai.Perasaan Cinta terbina.

*Penerimaan
 Penerimaan Pasangan anda,Apa-apa yang ada pada pasangan anda kekuranag atau kelebihannya.Anda perlu terima.Ia memberi sikap kita lebih terbuka.Hasil pasangan anda melihat anda orang yang tahu mengenai dirinya.

*Membina Hubungan
  Hubungan ini merapatkan jurang perbezaan pendapat,perasaan, dan kehidupan seharian.Membina Hubungan ini,anda berusahan menwujudkan keadaan atau kehidupan anda supaya lebih memahami antara lain.Perkara ini memberi anda perasaan mahu mendekatinya atau memahaminya lebih dalam mengenai perasaan atau kehidupannya.

*Mengurang Keburukan.
  Kurang memberi kritikan Negatif.Ia akan membuat pasangan anda kurang memberi layanan elok.Selalu memberi kritikan berkhemah dan membina,ia memberi persepsi anda untuk memberi tahu mengenai perkara-perkara yang tertentu.

4 elemen ini perlu satu antara satu sama lain.Ia membina Kekuatan Cinta yang asas.Membina Cinta yang betul-betul ada. Jadi jaga lah pasangan anda masing-masing.

Sekian,Terima Kasih
Assalammulaikum :)

No comments:

Post a Comment

Rakan Amirul Mohamed Berkata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...