Thursday, August 18, 2011

Kisah Dongeng Part 1

Kisah Wartawan menemui bual seorang Artis (pemilik blog ini)

Wartawan: Assalammulaikum..Mir (Nama pemilik blog ini)

Mir: Walaikumsalam..

Wartawan: Apa perkembangan terbaru Mir sekarang?

Mir: Perkembangan terbaru..saya baru habis buat album solo saya..saya bergabung dengan artis Hollywood iaitu....

Wartawan:Siapa artis Hollywood itu..ini satu perkembangan yang menarik industri kita!!

Mir: bergabung dengan Tony stark!!..hehehe..IRONMAN tu..

Wartawan:Ishh!!..Dah pandai loyar buruk sekarang ini..

Mir: Memang ar dulu memang nak jadi lawyer baik tapi sekarang jadi lawyer buruk..hehe..

Wartawan: Dah makin jadi-jadi lak Mir ini..Hhhmmm..Saya mendapat khabar yang Mir sedang digosip oleh seseorang Wanita?

Mir:Ehhh2..Gosip apa itu..best beroronok je..ce citer..ce citer..

Wartawan: Laaaaa..Wanita itu yang selalu Mir tulis di blog tu..Siapakah Mizz Liza itu...?

Mir: Ohh..Mizz Liza tu kawan saya..

Wartawan: Tak perlu Mir nak sorok2 kan...Mir kata Mir cinta pada Mizz Liza tu kan..ooopppssss..sori tercakap Cinta lak...

Mir: Ye memang betul..tapi Cinta itu saya tak luahkan pada dia pun..Jadi saya tidak ada apa-apa dengan dia...

Wartawan: Kenapa Mir?..Mir masih takut peristiwa yang dulu?

Mir: Ye......

Wartawan:Tak perlu macam ini Mir...Mir kena berani...I faham Mizz liza tu sesuai dengan Mir....

Mir: Huh??..Sesuai dengan saya?..Macam tahu lak?..

Wartawan: Mir kan pernah berkata saya dulu..yang Mir nak cari seorang Muslimah kan..so,ciri2 itu mesti ada pada Mizz Liza tu...

Mir:Err2..Hhhhmm..Betul3..hehe..

Wartawan: Jadi apa yang Mir tak mengaku pada yang Mir minat padanya?

Mir: Hhhhhmmmm..Apabila saya memikirkan antara saya dengan dia..Situasi-nya sama seperti peristiwa pahit yang dulu..jadi saya ambil keputusan biarkan perasaan saya terpendam sahaja...

Wartawan: Maksud Mir yang itu ke?

Mir:Ye..biar lah Rahsia...

Wartawan: Tak kan biarkan saja..nanti dikebas oleh kumbang lain....!!

Mir: itu mungkin jodohnya...tak mengapa,mungkin saya akan jumpa wanita yang sama seperti Mizz Liza itu..Walaupun dia special..lebih special daripada Burger double cheese ayam-daging Special campur dengan hot-dog..fuuuhhhh...dap nyerrrr...dia sebenar terlebih2 special lah senang nak dikatakan..

Wartawan:Habis perasaan Cinta Mir itu hanya terpendam sahaja?

Mir: Mungkin suatu hari nanti..apabila saya sudah habis belajar dan Mizz Liza tidak memberi komitmen pada suatu perkara yang penting dan dia tidak ada pasangan lain...

Wartawan: Waaaahhh...Masa tu apa Mir nak lakukan...kata Cinta Mir padanya..?

Mir: Masa itu saya terus melamar Mizz liza..hehehe..kan senang terus kahwin...settle semua perkara...kan?

Wartawan:Waaahhh...bagus2..saya tidak sabar menunggu detik itu..

Mir:Eh2..aku yang nak kahwin kau yang over2 lak..hehehe...

Wartawan: Cinta Mir pada Mizz Liza pada tahap mana?

Mir:Oh...Biar saya beri satu puisi untuk Mizz Liza..

Cintaku pada Mizz Liza ibarat udara dan angin
Tanpa udara aku tak hidup di dunia
Tanpa angin aku tak merasa kedinginan
Udara memberiku nafas untuk hidupku
Angin memberi ketenangan apabila kala ia meniup
Itu Cintaku pada Mizz Liza
Tanpa kau aku tak hidup di dunia
Tanpa kau aku tak merasa kedinginan
Kau memberiku nafas untuk hidupku
Kau memberi ketenangan apabila kala kau hadir dalam hidupku....


Wartawan:Waaahhh..sungguh asyik..Puisi itu...


Mir: Biasa lah...saya kan orang seni...


Sekian Terima Kasih..Assalamulaikum...:)

(Klik Nuffnang itu Ok?!..tambah kredit pada blog ini...)
Meceh!..



No comments:

Post a Comment

Rakan Amirul Mohamed Berkata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...