Wednesday, August 17, 2011

Perspektif Aku Mengenai Peranan Lelaki dan Wanita

Assalammulaikum...

Hari tak buat apa-apa..cuma nak bercerita Perspektif Aku mengenai peranan Lelaki dan Wanita

Definisi Wanita

Wanita adalah segolongan manusia yang mempunyai gaya pemikat pada para lelaki. Wanita ini boleh membawa kebaikan dan keburukan lelaki malah dunia..Ini serius!! (Dalam pmerhatian aku la..)sebab jika seluruh dunia Wanita ini memberi kebaikan maka dunia ini aman..contoh :jika wanita itu menjaga suami,anak,dirinya dan taat pada Allah s.w.t ,maka wanita ini memberi kebaikan pada para lelaki dan juga sebaliknya jika mereka memberi keburukan..Jika begitu wanita boleh mengoncang dunia jika mereka bersatu hati..Contoh Jika Wanita Bersatu hati untuk memberi kebaikan maka,dunia kita akan menerima kebaikan dan juga sebaliknya

Definisi Lelaki

Lelaki adalah pemimpin bagi Kaum Hawa. Jika kaum Hawa itu baik kepada Ibubapanya dan Taat pada Allah dia diajar dan dipimpin oleh Ayahnya (Lelaki) dan Jika wanita itu menjaga diri ketika ketiadaan suami dan menjaga anak-anaknya atau sebagainya dia dipimpin oleh Suaminya (Lelaki)..Maka Lelaki adalah permimpin kepada diri sendiri dan pada kaum hawa..

Kesimpulannya, Lelaki adalah permimpin dan Wanita adalah untuk dipimpin.Wanita yang baik dipimpin oleh Permimpin yang baik iaitu lelaki, Wanita yang sebaliknya dipimpin oleh Permimpin Lelaki yang sebaliknya..Jadi Lelaki adalah Permimpin.Maka apa yang berlaku pada wanita hari seperti tidak menutup aurat,curang pada suami, dan sebagainya adalah kerana dipimpin oleh lelaki yang tidak berwibawa untuk memimpin..

Jadi jika hendak Dunia ini tanpa masalah Sosial lelaki perlu Bijak dan Strategi untuk Memimpim pada Kaum Wanita..

Contoh

Dalam Keluarga
Ayahnya (Lelaki) memberi didikan pada isteri,anaka perempuan dan anak lelaki mengenai didikan agama dan ilmu dunia. Ayah keluarga kecil A ini seorang permimpim yang berwibawa dan Bijak untuk memimpin anak-anak dan isterinya.. Jadi Ayah berjaya memimpin anak-anak dan isteri kearah kebaikan dan memberi kebaikan keseluruh masyarakat sekeliling.

Sama juga sebaliknya jika Keluarga itu dipimpin oleh Ayah yang tidak berwibawa dan bijak untuk memimpin akan memberik keburukan kepada masyarakat sekeliling.

Jadi,Jika semua lelaki sama ada Para Bapa atau Suami perlu memimpin dengan Bijak dan Strategi kelompok yang kecil ini didalam institut Kekeluargaan untuk memberi Kebaikan kepada Dunia..

Jadi Pada Kaum hawa perlu memilih lelaki Bijak,Berwibawa dan Strategi dalam dunia Kepimpinan ini kerana kebaikan itu juga pada kamu dan anak-anak kamu.Kepimpinan bukan sekadar baik,jujur,ikhlas,sopan atau apa-apa yang sewaktu dengannya,Kepimpinan adalah SENI yang perlu dipelajari dan diasah bakat Seni itu..

Sekian,Terima Kasih :)

Nota Tambahan: Ini cuma pandangan aku sahaja..ini bukan Kajian Sainstifik atau untuk dibuat Jurnal..

"Klik ler Nuffnang itu untuk Tambah Kredit Blog ini!!"
Meceh!!

No comments:

Post a Comment

Rakan Amirul Mohamed Berkata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...