Sunday, July 31, 2011

Dah Tamat Latihan!!! (Benda Boleh Settle)

Assalammulaikum!

Waktu sekarang menunjukkan jam sudah abis 2.04 am 31.7.2011
Kau tahukan waktu ini aku sudah menjejak kaki ku di rumahku..
Oh sungguh bahagia hati dan sungguh pilu hati ini.
Sebab aku dah TAMAT PROGRAM LATIHAN KHIDMAT NEGARA SIRI 8 KUMPULAN 2 TAHUN 2011. Jadi, dengan ini aku memperoleh sijil penyertaan dari KERAJAAN MALAYSIA..
WAAAAAAAaaaaaaaaahhhhhhh!!!!..tapi apa yang penting PENGALAMAN aku di PLKN...

Terus Terang Aku cakap Plkn memang PROGRAM yang terbaik..PLKN melatih kau korang supaya menjadi MODAL INSAN berguna untuk negara!. Percaya cakap Latihan tak macam Tentera, Latihannya sempoi. Nanti korang akan belajar Modul-Modul di PLKN ini..Modul2 ini akan membentuk diri korang sendiri..Pada pandangan aku sendiri Modul2 ini sangat2 Efektif dan Bagus sebab selain diorang ajar DISPILIN DARI SEGI FIZIKAL seperti (Masuk Baris,menepati masa,kemas bilik, dan sebagai) mereka akan ajar korang macam mana untuk menglibatkan diri korang dan kawan2 korang dalam sesuatu aktiviti dengan penglibatan 100% jadi,Modul ini dipanggil sebagai "Pembinaan Karakter". Kelas PK kalau tak salah makan masa 3 minggu macam tu..Korang tak akan rasa bosan kat kelas ini Percaya lah cakap aku..sebab aktivitinya bukan apa yang fikir macam subjek SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN tu..Ialah lain pada yang lain..Tahap kesedaran pelatih terhadap KELAS PK jika Guru yang mengajar pandai membawa Modul Pembinaan Karakter ini kepada konsep Kehidupan Seharian.
Apa yang boleh aku cakap,Kelas amat bagus kerana jika korang pergi keluar sana Kos pembelajaran untuk kos ini amat tinggi contoh Kursus2 Motivasi..So,sape2 yang PLKN tu beruntung kerana Kerajaan Malaysia Tangguh benda ini...korang ley lihat senarai Modul2 di PLKN ini.

Senarai Modul
-PEMBINAAN KARAKTER
-INTERGRASI
-KENEGARAAN

Ini kot kalau tak silap..

Masuk Tajuk kedua.....

Analisis Wanita di Plkn..

Okay, Di PLKN untuk lelaki dipanggil sebagai (WIRA) dan untuk Wanita (WIRAWATI). Penumpuan sekarang kepada Wirawati, Terus terang aku mula2 datang PLKN aku mengalami KEJUTAN BUDAYA!!..sebab aku sekolah di High School Klang,sekolah aku dari Tingkatan 1 hingga Tingkatan 5 semuanya lelaki..kecuali Tingkatan 6 campur lelaki dan wanita..So,aku hanya berkenalan pada wanita yang sama kelas aku dan satu Kompeni dengan Iaitu DELTA KOTA KERIANGAN...eehhhh2...KOTA PERKASA LAH!!!!..huhuhu..Pelbagai Wanita aku jumpa..Walaupun aku tak banyak tegur atau berkenalan wirawati2 di sana..tapi aku boleh kenal mereka melalui CARA BERJALAN,GAYA PERCAKAPAN,dan NADA SUARA..dengan ini aku tahu sikap dan Latar belakang diri mereka secara Kasar sahaja..(Tapi,selalu tepat :)..

Banyak Wirawati2 disana hanya dua Wirawati sahaja Terbaik dimata aku..kiranya Boleh buat jadi calon Isteri lah...Kalau korang kenal wirawati dua orang (Korang akan cakap, ini betul baru keluar dari LADANG!!:)..apa yang menarik dua2 wirawati ini same kompeni dan kedua2 pakai cermin mata...

OMG!!!! (Oh,Menarik Gila).....

Sikap mereka mungkin aku akan cerita pada entry yang lain lah...sebab aku tak dapat huraiankan macam mana mereka..Tak mampu berkata2 tapi mampu berfikir (Ayat Terbaik)..huhuhu..

Pada pendapat aku, wanita ini memang sukar nak di takcle...kerana sifat kewanitaan yang tinggi..

Itu je lah..untuk Analisis Wanita..aku suka salah seorang dari mereka tapi biar perasaan terpendam untuk seketika.....Mungkin suatu hari nanti...

Pape pun Benda Boleh settle! punya!!!! :)

No comments:

Post a Comment

Rakan Amirul Mohamed Berkata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...