Wednesday, July 24, 2013

Wakaf Buku: Asas-Asas Fardu Ain-Sulaiman Endut.

 Pitas - Bermacam kisah dilempar ke kami untuk dipikul. Antaranya, “saya ini nama saja Islam tapi saya tidak tahu apa-apa”. “Islam lagikah saya ini? IC saya nama Islam, tapi saya tidak Islam sebab suami saya dulu bukan Islam. Sekarang ni, suami saya Islam jadi kami mahu belajar agama tapi tiada guru”,  “saya mahu belajar Islam dan sanggup tinggalkan kampung tapi  siapa yang jaga dan bagi makan ibu bapa saya di kampung nanti?”, “Saya mahu hafal al-Fatihah, mahu belajar sembahyang, tapi saya takut sebab saya tidak pernah mandi bersih.” Inilah antara isi hati yang kami dengar setiap kali masuk ke kampung-kampung.

Muslimin dan muslimat, PPIS yakin jika seluruh umat Islam di Malaysia mengambil langkah mendengar dan membantu mereka, insyaa Allah, kita boleh  mengadakan keperluan buku Asas Fardu Ain kepada mereka sebagai langkah awal mendidik mereka. Oleh itu, PPIS merayu sekali lagi agar kita bersama-sama membantu keperluan mereka.

Program menghimpunkan buku-buku asas Fardu Ain  sebanyak 50,000 naskah untuk diagih-agihkan kepada seluruh umat Islam di kampung-kampung pedalaman Sabah.

Alamat pos kami;

Persatuan Pendakwah Islam Sabah ( PENDAKWAH )
Lot J-2, Blok J, Lorong Sierra 2/3A, Bandar Sierra,
Apartment  PH 3A1, 88450 Kota Kinabalu Tel; 088473445 / 0198827449 

Akaun BANK: PERSATUAN PENDAKWAH ISLAM SABAH 
10-016-02-096785-6 ( BANK ISLAM )

Sumber: CahayaFM.Net

No comments:

Post a Comment

Rakan Amirul Mohamed Berkata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...