Thursday, January 31, 2013

Nampak Sama Tapi Bukan Dia.

Assalammualaikum!

Mungkin sudah lama Mizz Liza ini tidak online. Asal kemana sahaja aku pergi dan melihat gadis berwajah bujur dan mengenakan cermin mata bingkai hitam. Aku terkesima. Mungkinkah itu Mizz Liza? Dua minggu lepas aku ke stesen minyak Shell. Aku nak beli topup pembantu rumah aku. Sekali masuk sahaja ke kaunter, jumpa Klon Mizz Liza.

Pergh! Jantung berdegup laju. Aku pandang dia, dia pandang aku. Mata kami bertentangan. Agak lama. Sehingga aku lupa apa tujuan aku ke sini. Sehinggalah....

"Adik, Adik nak beli apa?" Tanya Mak Cik sebelah Klon Mizz Liza.

"Eh, aaaa, saya nak beli topup 20 ringgit. Sepuluh-puluh."

Klon Mizz Liza itu terus buat kerja tanpa mengendahkan aku menjerling-jerling ke arah dia. Hehe. Itu satu.

Beberapa hari kemudian, aku isi minyak. Pergi stesen minyak Shell. Jumpa lagi Klon Mizz Liza itu. Apa lagi malu-malu lah aku. Kali ini Mak cik itu layan aku, Klon Mizz Liza malu-malu juga dengan aku. Cewah.

Nampak Sama Tapi Bukan Dia. Memang dunia ini memang sederhana kecil. Adakah ia Kakak Mizz Liza?

Jeng, jeng, jeng....

Okay, babai. Assalammualaikum!

No comments:

Post a Comment

Rakan Amirul Mohamed Berkata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...