Sunday, November 4, 2012

Takut

Assalammulaikum!

Terus terang aku takut hadapi perkara baru untuk pertama kali. Maksud aku kalau benda atau perkara itu pertama kali aku buat, aku teragak-agak nak lakukan dan kadangkalanya lemas dalam ketakutan. Hoho! Begitu lah.

Beberapa hari ini akan ada perkara baru akan tiba, perkara baru ini yang aku cari dan bukannya datang sendiri tanpa sebarang ramalan mahupun kemungkinan. Hehe. Untuk pertama kali juga aku bangga dengan diri aku ini. Haha, sebab bukan apa, aku berani melakukan perkara yang orang lain kata itu "diluar zon keselesaan mereka" pada aku perkara ini dilalui kerana impian tidak akan datang pada mereka yang tidak mengejarnya.

Impian aku bukan besar sangat, sekadar mahu jadi Ahli Fizik Teori. Bukan kaya mahupun berpangkat bagai. Duduk dan Berfikir (Bukan, duduk dan bantah) Haha! Memang rancangan tinggi bagai, membelok-belok dunia internet mencari maklumat kursus dan universiti terbaik menawarkan fizik teori, akhirnya aku jumpa Jerman. Sebelum ini aku menyangka US, UK, Aus, itu terbaik dalam dunia fizik teori, tetapi apabila jumpa blog seorang ahli fizik (aku rasa lah) bukan negara tu yang sesuai, sebab ada negara yang mengatasi percapaian negara tiu dalam dunia fizik, iaitu Jerman (Bape banyak perulangan laa.)


Haha, itu semua impian, aku tak fikir fasal di mana aku akan dicampakkan selepas dua tahun dari sekarang. Aku fikir buat benda yang betul dan lakukan. Itu sahaja. Walaupun diri ini rasa kekurangan. Hoho!
Sama seperti kekayaan. Sebelum ini aku fikir kekayaan adalah apabila kita memiliki rumah, kereta mewah dan sebagainya. Tetapi semua itu berubah selepas aku baca bab 1 buku Rich Dad, Poor Dad di MPH JJ Bukit Raja.

Aku tak tahu macam mana nak terangkan sebab pengisian dan pengajaran robert tu perkara yang baru pada aku. Kalau korang baca mesti tak sabar buat bisnes. Kehkeh! Oklah, itu sahaja.

Assalammmulaikum!


No comments:

Post a Comment

Rakan Amirul Mohamed Berkata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...