Thursday, September 22, 2011

Wanita Dan Survival

Assalammulaikum dan Salam Sejahtera.

Okay,Aku dah lama tak update di blog ini. Ade cerita sikit nak diceritakan. Pada dua 2.30 pm atau 2.00 lebih macam.Aku menghantar kereta kakak aku ke washshop.di Tesco Setia Alam.Okay tunggu lah kat shopping mall tesco tu..Sambil memerhatikan Wanita-wanita.hehe..(Aku tak bawa cermin mata hitam..)Dalam perhatian aku,ramai pakai baju labuh..hhmm..sejuk je mata memandang..huhu..Cantik,menarik,tertarik kau memang dabomb!!.Yeah!,Cantik,menarik,tertarik kau memang dabomb!!..haha..

Walaubagaimanapun,Miss Liza memang terbaik!,sebab?!..Sebab aku kenal Miss Liza!!..hehe..Untuk cerita lain pulak..Perlawanan Harimau Malaya Vs Samurai Biru.Hhmm..apa yang aku ley cakap,Semalam Samurai Biru Vs Fahmi sebenaryna,hehe..Tapi pape aku tak kisah sebab aku tahu Harimau Malaya berdepan Gergasi Asia.KALAH 2-0 aku cukup okay,sebab bagus Pasukan Bimbingan Ong Kim Swee ini mengekang asakan Gergasi Asia. Raja Asia Tenggara bertemu Raja Asia.Apa-apa pun Raja Asia Tenggara perlu berusaha keras dan yakin dengan diri sendiri,untuk menjadi Raja Asia.Biarkan Jepun dan Korea Selatan menduduki tangga kedua dan ketiga.Sebab?! Kita Harimau Malaya!!..Harimau memang cukup untuk kita ambil ciri-cirinya.

Ciri-ciri Harimau.
1 Fokus! Kalau berdepan dengan mangsanya,Harimau akan memerhati dengan teliti,berjalan dengan penuh berhati-hati menunggu mangsanya dengan sabar.
2 Tangkas!.Harimau jika sudah kesan mangsa dalam perangkap,ia akan berlari dengan tangkas tanpa beragak-agak..Fokus ia satu menghambat hambuan!
3 Keberanian! Harimau Kalau berlawan sesama mereka ia tidak pengecut!kecuali Harimau Tua!..Pantang dicabar!..Pandangan matanyer memberi seribu kesimpulan.Tanpa mengira status lawan.Apa yang pasti survival hidupnya terus berjalan.
4 Bersungguh-sungguh! Harimau jika mengejar mangsanya,akan terus mengejar bersungguh-sungguh sehingga dapat..kerana ia tahu ini survival hidupnya!!

Ini empat ciri yang aku berikan..huhu..Setiap permain perlu ada survival untuk kerjayanya,kerana itu periuk nasi mereka!..jadi bermain lah dengan bersungguh-sungguh sebagai mana Harimau berkerja untuk survival hidupnya!!

Ciri-ciri diatas sama juga kalau nak Takcle Wanita!!..untuk Miss Liza..hhmm..malu nak cakap!..heheh..saje je..

Okay itu sahaja,Assalammulaikum!

No comments:

Post a Comment

Rakan Amirul Mohamed Berkata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...