Friday, August 19, 2011

Dewan Siswa

Assalammulaikum..

Okay,Tadi baru sahaja aku hantar satu Puisi pada Majalah dewan siswa..

ffuuhhh..sebenar time hantar ada kesilapan yang berlaku..ish2..takpe2 lain kali aku perlu berhati-hati..Aku dua Puisi sebenarnya..yang bertajuk

"Kitab Puisi Cinta"
"Wahai Ilmu"

Kitab Puisi Cinta suka sebab cerita lebih tertunpu mengenai cinta..hehe..dan "Wahai Ilmu" aku suka sebab cerita mengenai manusia yang kurang hargai ilmu dan berhenti sehingga peringkat ijazah..hhhmmm..Alhamdulillah semua puisi tak makan masa yang begitu lama..semua beres dengan cepatnya..Nanti aku nak buat Puisi mengenai Mizz Liza lah...hhhmm..cerita mengenai perwatakan beliau dan sikap beliau..Mesti menarik!!..hehe..dan gabungkan dengan Kitab Puisi Cinta itu...peeerrrrggggghh..kalau aku usha awek KOMPEM cairnyeerr..hahaha..

Apa-apa pun semalam Mizz Liza baca blog aku..Hehehehe..suka2..beroronok aku..time tu aku senyum sorang2 sampai ke telinga lah kat depan laptop..nasib tak de kakak aku kalau dia nampak mesti kena bahan..Harap2..dia faham lah yang puisi tu untuk dia..tapi aku tgk dia macam tak faham tahap Perdana Menteri yang puisi itu untuk dia..ANGIN.......
tapi takpe asal dia baca sudaaahhh..

Yang aku ANGIN ini..entry Puisi Mizz Liza (Edisi Khas) tu dia tak baca bai..dia cakap panjang sangat...takpe2..benda ini boleh settle..so,pengajaran aku kena buat puisi 4 rangkap atau lima..supaya pembaca mudah dan tidak bosan membaca puisi aku..

Aku nak bagitahu..Kalau editor dewan bahasa memberi tahu karya puisi layak ke atau tak layak aku akan umumkan disini ye..hehe..kalau layak korang beli MAJALAH DEWAN SISWA..kalau tak layak aku akan terbitkan disini..okay?..
Aku suka Kitab Puisi Cinta..sebuah Kitab yang menceritakan cinta aku dan Miizzzzzzzzz Liza tu..hahaha..ini cuma fiksyen Cinta sahaja..atau lebih dikenali "mitos perhubungan"..Sebenarnya aku ambik Feeling..berangan-angan aku sudah bercinta dengan dia..itu cuma tangkap FEELING je..(Kalau betul2..takpe..aku terima dengan hati seluas-luasnya..hehe..)..tapi apa aku rasa Feeling Puisi tu aku sorang faham feeling tu sebab aku sorang yang feeling dengan Mizzzzzzzz Liza tu..heheh..

Dan aku terkejut sebab,Mizzzz Liza tu..baca blog aku..aku tak sangka gak..yang dia rajin tgk blog aku..hehe..TAKPE2..aku izinkan dia..baca banyak2 pun takpe...
Aku tak boleh Terbitkan puisi tu kat blog ini..sebab..syaratnya karya mesti tidak diterbitkan oleh mana2 pihak atau dengan cara apa sekalipun..okay (jelas?)..


Kebanyakan wanita di dunia ini aku kenal..Mizz Liza paling mesra dengan aku..ish..syok sendiri je aku..dia peramah tahap Perdana Menteri..dan dia baik..tapi,kekurangan FIZIKAL-nya...jeng....jeng...jeng...hehe..tang tu..tang tu..hhhhmmmm....macam mana aku nak cakap...dia tang tu lah...ish..bukan yang tu..dia tertang2 tu lah..korang faham2 lah..tapi itu sebenarnya bukan kekurangan..tapi sebenar bonus..

Sebenarnya..bukan suka aku usha..memang time plkn tu..ramai wirawati pakai baju sama je..so kalau membe2 wirawati tegur dari jauh..aku tak nampak diorang so aku tgk la fizikal diorang..so aku kenal ini wirawati ini..ini wirawati tu..
Korang nak tak tahu apa fizikal yang aku maksud kan?..Hidung dia lah..ish2..korang ini..aku faham korang pikir apa..hhhmmm..walaupun aku lelaki..memang aku pernah pandang2 atau terpandang..tapi Mizz Liza memang kadang aku terpandang..aku kebanyakan aku tak pandang langsung..sebab mana ley..kita lihat bakal pasangan kita dengan nafsu..tak baik oohhhh..kalau ada pun bawak je lah ke mimpi..settle semua perkara..Kita perlu hormat mereka dan jaga mereka..tak perlu nak lihat diorang dengan nafsu..Cinta Nafsu dibuat oleh syaitan..Cinta sejati adalah restu dua hati manusia..

Okay,tentang hidung Mizz Liza..Hhhhmmm...kebanyakan aku tahu itu adalah Mizz Liza..apabila dengar suaranya..So,aku perhatikan hidung dia time bual2 dengan dia lah..aku perhatikan hidung dia..sebab hidung dia membuat aku mengenang peristiwa aku dan wira di surau..time tu semua hidung membe aku merah dan besar..sebab diorang main game apatah..tapi kalau kalah salah satu hukumannya hidung pihak lawan kena tarik kuat2..Hahahaha..memang best game..aku tak main pun..sakit ooohhh..tgk diorang main pun macam nak nanges dah..

Apabila mendengar suara Mizzzzzzzzzz Liza ini..aku akan memandang dia dengan ikhlas..ceh2..hhhhmmm...banyak aku kongsi kat korang ini..


Aku nak ajak dia keluar nanti...waaahhh..hebat aku ni bahhh..ye la.sebelum dia Going to Universiti terlepas lah aku..huhu..apa-apa pun Bunga ini lebih special dari America Next Top Model..hehe..ish2..aku ini..

(Klik ler Nuffnang itu ye..)
Meceh
Assalammulaikum..:)

No comments:

Post a Comment

Rakan Amirul Mohamed Berkata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...