Sunday, February 27, 2011

Terima Kasih Sofea

"Kenapa awak pandang saya macam tu?.ucap Sofea"

"Awak cantik lah.ucap Zakif"

"Ohhh..Terima Kasih..sayang awak.."

"Kenapa awak Terima kasih pada saya?.ucap Zakif

"Kenapa tak boleh ke?"

"Tak payah lah awak berterima kasih pada saya..kan saya selalu menghargai awak?..Kalau awak cakap terima kasih aja..penat lah..

"Awak rasa macam tu?.ucap Sofea merenung Zakif

"Ye kenapa?"

"Hmmmmmmmm..."

"Kenapa hhmmmm?.ucap Zakif"


"Tapi itu sekarang awak,awak memang menghargai saya apabila kita bertemu..tapi dulu... awak tak pernah menghargai saya apabila kita bertemu..Awak tak hargai langsung apa yang saya berikan pada awak.ucap Sofea airmatanya berair laju"

"Jangan cakap macam tu..saya sekarang amat rindu kat awak..sekarang saya dah jumpa awak nak melepaskan rindu dihati"

"Sofea tersenyum..Awak rindu dengan saya sekarang? kenapa awak tak rindu masa kita di bertemu dulu?

Mata Zakif sudah berkaca.

"Awak maafkan saya..saya tahu kesilapan saya..ucap Zakif menyesal"

"Sudah terlambat awak,awak sedar tak saya sudah pergi selama-lamanya..Ini hanya lah mimpi antara kita awak.."

"Saya tahu awak..udah lah..biarkan saya saya menyentuh tangan awak..saya amat rindu dengan gegaman erat awak.ucap Zakif dengan begitu lembut"

"Sudah terlambat awak..awak tak akan merasa apa-apa..sebab ini adalah mimpi..Saya minta izin dulu"


Zakif meraung kepedihan. Dia menangis kerana kekasih dia sudah meninggalkannya untuk selama-lamanya. Dia sedar apa yang dia lakukan. Tapi itu sudah terlambat.

Zakif memandang kearah langit.

"Awak sekarang saya betul-betul faham menghargai mereka yang tersayang selagi mereka masih hidup..kerana awak yang menyedarkan saya...Terima kasih Sofea"

No comments:

Post a Comment

Rakan Amirul Mohamed Berkata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...