Friday, September 7, 2012

Mungkin Ia Berharga

Assalammulaikum !

Tadi berbincang menggunakan chatroom facebook berbincang perniagaan online dengan rakan saya. Menggunakan platform Fan Page Facebook sebagai medium yang optimum. Secara trending ia akan meningkat pendapatan sebagai seorang penjual ebook yang mensasarkan 100 ribu LIKE. 100 ribu LIKE bukan mudah untuk dicapai tetapi ia tidak mustahil dan menipu jadi keuntungan akan melipat kali ganda.

Sesunngguhnya keuntungan bukan boleh dapat dalam seminggu dua ini. Perlu kuat usaha dan tawakal kepadanNYA. Membuat kerjasama dengan konsulton perniagaan online memudahkan dan memberi nasihat bagaimana meningkat pendapatan di internet. Saya harap ia berjaya dan saya terus berusaha.

Sekiranya saya sudah mengapai 10k like pun sekiranya saya tidak bijak menggunakan kata-kata ia tidak menjadi kerana facebook sebagai media sosial adalah mereka yang suka berkongsi sesuatu pada rakan mereka yang jauh dan kemudahan itu semuanya adalah percuma, cuma perlu membayar bil internet secara bulanan. Jadi seni mengambil duit dari poket setiap pelanggan perlu ada. Pertama komunikasi. Ya, ia sangat penting walaupun kita membina perniagaan persendirian. Saya perlu memikirkan di mana ilmu ini patut dipelajari.

Saya bercadang mahu mendaftar dan membina sebuah syarikat untuk perniagaan online ini. Saya mahu menggunakan istilah sendirian berhad (Sdn.Bhd) lalu bertanya pada kakak sulung saya yang bekerja sebagai Eksekutif Akuantan di sebuah syarikat pembinaan bangunan di USJ. Katanya mendaftar syarikat dibawah label sendirian berhad perlu ada auditor dan setiausaha. Tauliah atau tidak saya tidak tanya lebih lanjut. Jadi, saya biarkan harapan saya itu terus pergi dan jauh duduk di khayalan sana.

Akhir kata saya perlu daftar pada pihak Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) supaya perjalanan perniagaan saya sihat dan lancar. Sekian, terima kasih.

Assalammulaikum !

No comments:

Post a Comment

Rakan Amirul Mohamed Berkata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...