Friday, November 25, 2011

Puisi :25.11.2011

Mizz Liza....

Tiga ratus enam puluh lima hari
Menanti...

Tiga Puluh Hari 
Mengharap...

Tujuh hari seminggu
Menunggu

Dua Puluh empat jam
Sentiasa

Menanti berharap tunggu untuk dirindui..

.........................................................................................

Kata makna apa kata
Duka apa makna duka

Gerak tiada apa digerak
Perasaan tiada apa dengan perasaan

sebab ada yang lebih dari itu...

...................................................................

WARNA
Apa yang boleh aku gambarkan tentang diri engkau?
Bolehkah aku berkata engkau ibarat pelangi

Aku tidak boleh membezakan warnanya kerna aku rabun warna...
tetapi ia kelihatan cantik lagi menarik..

Apa yang boleh gambarkan tentang sikap engkau?
Usah perlu cakap disini cukup lah umpama warna-warni

Aku tidak tahu apa warnanya kerana aku sendiri yang rabun warna...
Apa yang boleh aku katakan engkau sikap engkau misteri bagiku kerana aku rabun warna..
............................................................................

No comments:

Post a Comment

Rakan Amirul Mohamed Berkata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...