Thursday, January 27, 2011

Buku


Asslammulaikum,ok.sekarang aku ada banyak kerja dan research kena buat ini,huhuhu..(poyo je)hikhikhik..ok,sejujurnya aku nak cari maklumat untuk kerja aku ini.maklumat ini penting untuk capai apa aku nak dalam hidup..yeaahhh!!!..Buku "Think Like Da Vinci",aku nak gila buku ini huhu,mungkin buku ini aku dapat minggu ini kot..huhu..Aku suka baca buku2 tentang tokoh,perniagaan dan ILMIAH sewaktu dengannya..Sebab buku macam itu buat aku berfikir dan terus berfikir,buku genre ILMIAH ini membuat aku puas kalau membacanya..dan rasa lain macam kalau dapat sesuatu yang baru yang aku sebelum ini kurang/tidak tahu..So,kalau dapat macam buku macam "THINK LIKE DA VINCI"ini aku rasa macam fffuuuuyyyyyooohhh,sebab bukunya lain daripada yang lain sebab tak banyak buku2 yang macam ini yang sewaktu dengannya..



Buku yang kedua pula,THINK AND GROW RICH BY NAPOLEON HILL.Aku pernah baca buku NAPOLEON HILL sebelum ini,karya dan cara pemikirannya gila dahsyat,sebab semua falsafah dia cukup bernas dan merangsangkan aku..begitu TERUJA kalau baca karya dia..aku pun tak tahu kenapa aku TERUJA gila,mungkin dia mempunyai pengaruh yang kuat (hukhuk)..Napoleon hill ini banyak membuat karya "MOTIVATION" dan falsafah2 nya untuk kita berfikir dan buku "BESTSELLER" dia ialah THINK AND GROW RICH,buku ini banyak kali diulang cetak dan bepuluh-puluh beratus-ratus juta NASKAH TELAH TERJUAL..dan pakar-pakar motivasi masih gunakan buku dia sebagai rujukan dan menambahbaikkan bukunya..Walaupun buku ini sudah lama di tulis tapi masih RELEVAN untuk ZAMAN SEKARANG.fikiran dan FALSAFAH dia memang cukup bagus..huhuhu..Sebenarnya aku kagum gila dengan dia nie..huuhu..tu terlebih over tu!..hehehe..Aku nak dapat buku ini dalam minggu ini..huhu..

SEKIAN..

No comments:

Post a Comment

Rakan Amirul Mohamed Berkata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...