Friday, October 28, 2011

Apabila tiada ucapan-mu,tiada lagi puisi untuk bicara.

Bila ombak menganas,
Pasir menjadi mangsa

Bila hati terpanah
Mata menjadi mangsa

Hati berharap
Badan menanti

Jiwa kecewa
Akal simpati

Bila bintang menunggu cahaya sinar
Sinar zarah kata tak mahu

Kerna hanya kawan
Sinar-nya tiada untuk-ku untuk tertawan.

Aku tak mahu kawan
Kerna kawan tidak menawan

Aku mahu Kepastian-mu
Membina keteguhan-ku

Bina Menanti Berharap.

....................................................................................

Mungkin berdekad kekecewaan ini,
Mungkin Beradab Kesedihan ini

Tiada akan tukang lawak mengubati
Tiada ubat untuk dirawati

Kerna hanya dia bisa megubati
Bila berkata aku sudi.

Tukang cerita sudah bosan
Tukang kayu sudah reput

Mana satu mungkin aku kembali
Apabila dia ada disisi.

...............................................................................

Cinta ini mungkin bisa munsah
Dek tenggelam zaman

Tetapi puisi ini tidak tenggelam
Dek cintaku pada-mu

Yang Mendalam...........

.............................................................................


Hanya Engkau,ada dalam Kitab Puisi Cinta
Aku yang tulis

Masa akan lenyap Kitab itu
Itu mungkin tiada siapa membaca-nya

Zarah akan hilang
Apabila tiada yang gemilang

Jaga Kitab ini dalam gagapan
Apa yang aku risaukan

Apabila Enngkau tiada dalam bayangan

Fajar wajah-mu yang cemerlang,
Aku yang malang


Rengang senyum engkau itu,untuk siapa engkau jodohkan

Lihat huruf depan sekali itu.Dari H sampai ke R..Itu dia nama Miss Liza Sebenar....

................................................................................................


No comments:

Post a Comment

Rakan Amirul Mohamed Berkata..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...